5 mituri despre exercitiile de fitness

Știm deja că exercițiile de fitness sunt sănătoase, dar uneori găsim tot felul de scuze pentru a amâna începerea unui program de antrenament. Pentru a vă veni în ajutor, iată câteva mituri des întâlnite despre exercițiile de fitness:

despre exercitiile de fitness

1. Sportul este destinat profesioniștilor

Această idee se aplică numai în cazul sporturilor de performanță. Calitățile native necesare sportivilor profesioniști (viteză, abilități, înălțime specifică etc.) nu pot fi dezvoltate, ci doar formate prin antrenament. Atâta timp cât scopul unei persoane obișnuite nu este performanța, aproape toate sporturile pot fi practicate pentru menținerea corpului într-o formă bună.

Totul se referă la dozarea antrenamentului pe care l-ai ales, astfel încât beneficiile să fie mai mari decât uzura. Chiar și sporturile considerate dure pot fi practicate într-un mod „moale” (tae-bo, mini-triatlon, jogging etc.).

2. Antrenamentul este obositor

Această idee este adevărată atâta timp cât se referă la consumarea întregii tale energii (glicogen muscular și hepatic), dar nu înseamnă că antrenamentul te duce în acea stare de epuizare care ar încetini procesul de recuperare a organismului. Chiar și în sporturile de performanță, scopul este de a avea o pregătire mai eficientă decât de a epuiza, astfel încât organismul să poată obține stimularea necesară pentru progresul calitativ de la un antrenament la altul.

Chiar mai mult decât în ​​alte sporturi, în fitness sportivul este scutit de exces. Cu toate acestea, pregătirea nu trebuie să devină ineficientă. Oamenii pot veni la sală obosiți după o zi de muncă și pot pleca relaxați (fizic și psihologic) și nu mai obosiți. Acest lucru este extrem de util pentru persoanele cu locuri de muncă sedentare, dar și pentru cei care depun efort fizic la locul de muncă. Ei ar putea folosi antrenamentul alegând un tip de efort menit să-l compenseze pe cel implicat în meseria lor.
 

3. Antrenamentul durează prea mult

Din nou, această idee este adevărată dacă este aplicată la performanță, care poate fi obținută doar muncind mult. Dar, de asemenea, în acest caz se efectuează adesea antrenamente scurte și foarte intense sau de antrenament pentru relaxare și recuperare. În fitness, puteți ajunge la 20 de minute de antrenament, lucrând doar super-serii de exerciții rapide, care ar putea implica, direct sau indirect, toți mușchii. Oricum, antrenamentul regulat nu ar trebui să dureze mai mult de o oră și jumătate. În caz contrar, corpul va intra în fazele catabolice, când secrețiile cortizonului „canibalizează” mușchii.
 

4. Orice tip de exercițiu este bun pentru rezolvarea problemelor tale

Ceea ce este adevărat în acest lucru se referă la unele cazuri particulare, cum ar fi excesul de țesut adipos. Acest țesut poate fi „topit” prin orice fel de exerciții aerobe (alergare, ciclism, înot) dacă acest lucru este continuat suficient. Chiar și în aceste cazuri, a fost clar că unele exerciții sunt mai eficiente decât altele.

Există situații în care doar o combinație de exerciții cu o anumită cantitate din fiecare, vă poate oferi rezultatele pe care le așteptați. Mai mult decât atât, repetarea aceluiași exercițiu tot timpul poate avea drept consecință nu numai pierderea echilibrului în mușchii antagoniști și în articulațiile implicate în antrenament, ci și oprirea progresului sau chiar regresul.

5. Ești mai în vârstă? Nu mai ai nevoie de exerciții!

Acest lucru este valabil doar dacă ne referim la eforturi extrem de solicitante (greutăți foarte mari, alergare rapidă, sărituri etc.). Există o mulțime de exerciții adaptate diferitelor vârste. Scopul lor este de a menține și îmbunătăți sănătatea și, de asemenea, de a îmbunătăți forma fizică.

Dezvoltarea parametrilor de mișcare pentru persoanele în vârstă se referă în special la rezistența musculară și cardio-vasculară, precum și la mobilitatea articulațiilor. Deoarece scopul final al antrenamentului nu este pregătirea pentru o competiție, exercițiile pot fi organizate treptat în funcție de dificultatea lor, eliminând riscul de accidente. Deoarece se bazează pe perseverență, fitness-ul poate fi adaptat fără probleme pentru persoanele în vârstă și chiar pentru persoanele care suferă de afecțiuni specifice vârstei înaintate.

Adaugă la favorite legătură permanentă.

Un comentariu

  1. Ce joc de succes erati si ce prostii postati acum:)).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

15 − 14 =

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.